ممنوعیت هرگونه افزایش شهریه در مدارس غیردولتی کشف ۲۶۰ کیلوگرم حشیش و تریاک در گناباد(۲۳ اردیبهشت) ریزش آوار ساختمان در مشهد یک فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت+ عکس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ شهردار یکی از مناطق شیراز به قتل رسید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد
سرخط خبرها

شکست طلسم ۹ ساله | مذاکرات با سازمان هواپیمایی عربستان برای برقراری پرواز‌های حج عمره ازسرگرفته می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۴۶۴۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
شکست طلسم ۹ ساله | مذاکرات با سازمان هواپیمایی عربستان برای برقراری پرواز‌های حج عمره ازسرگرفته می‌شود
درحالی که قرار بود پروازهای حج عمره پس از وقفه ۹ ساله چهارشنبه گذشته ازسرگرفته شود که به دلایل نامعلوم عربستان سعودی هنوز مجوز انجام این پروازها را صادر نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) سه‌شنبه گذشته از آغاز رسمی پرواز‌های حج عمره از صبح چهارشنبه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت:‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج پرواز‌های حج عمره امسال را انجام می‌دهند.

شمس‌الدین فرزادی‌پور با بیان اینکه ایران‌ایر و معراج روزانه ۲ پرواز به سرزمین وحی انجام خواهند داد، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در حال مذاکره با سازمان هواپیمایی عربستان سعودی برای افزایش تعداد پروازهاست.

وی با یادآوری اینکه پرواز‌های حج از ۱۱ فرودگاه کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: پرواز‌های حج عمره ایران‌ایر با هواپیما‌های با ظرفیت ۲۵۰ نفر به بالا از جمله هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ انجام خواهد شد.

در ادامه سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز از انجام اولین پرواز حج عمره در ساعت ۵:۴۵ صبح روز چهارشنبه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار زائر توسط ایران‌ایر و معراج به خانه خدا اعزام می‌شوند که حدود ۳۰ هزار نفر از حجاج از ترمینال سلام فرودگاه امام به حج عمره مشرف می‌شوند.

این در حالی بود که به‌دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستانی‌ها، پرواز‌های حج عمره لغو شد. سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این باره از پیگیری برای انجام پرواز‌های حج عمره خبر داده و گفته بود: احتمال این‌که امروز (چهارشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۲) پرواز‌های حج عمره انجام شود، وجود دارد.

حسام قربانعلی با بیان این‌که دلیل «تعویق» پرواز‌های حج عمره عدم صدور مجوز توسط عربستان سعودی است، افزود: در زمان حاضر نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در کشور عربستان حضور دارند و در حال مذاکره با طرف سعودی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تمام زیرساخت‌های انجام پرواز‌های حج عمره فراهم است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد امروز پرواز‌های حج بعد از ۹ سال از سر گرفته شود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته روزانه ۱۰۰۰ مسافر به خانه خدا اعزام خواهند شد. روزانه ۴ پرواز حج عمره (صبح ۲ پرواز و بعدازظهر ۲ پرواز) از ۱۱ مبدأ انجام خواهد شد.

پس از اینکه در روز وعده داده شده پرواز‌های حج عمره انجام نشد، گمانه‌هایی درباره وجود مشکل ضمانت‌نامه و انتقال پول مطرح شد. موضوعی که سخنگوی ایران‌ایر ۲۴ ساعت بعد آن‌را تکذیب کرد.

قربانعلی بیان کرد: برخلاف برخی گفته‌ها، موضوعاتی چون ضمانت‌نامه یا انتقال پول وجود ندارد و شرایط کنونی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که در حال رفع و رجوع آن هستیم و با توجه به اینکه اگر این پرواز‌ها لغو شوند، عمره گذاران و حجاج سال آینده بیش از همه متضرر خواهند شد، از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم از درج اخبار غیر رسمی و گمانه زنی‌ها برای جلوگیری از ملتهب شدن فضای بین دو کشور پرهیز کنند. به محض دریافت مجوز، پرواز‌ها برای انتقال حداقل ۳۰ هزار زائر ایرانی از ۱۱ فرودگاه کشور به عربستان از سر گرفته خواهد شد.

جمعه گذشته نیز حج و زیارت استان تهران از لغو پرواز‌های عمره بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ دی‌ماه (امروز) خبر داد و اعلام کرد: اطلاع‌رسانی پرواز‌های ۱۸ دی‌ماه به بعد متعاقباً انجام خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع و شرایط موجود، به کارگزاران تأکید می‌شود، به اطلاع رسانی مناسب به زائران در این خصوص اقدام کنند. هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص پرواز‌های ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ به بعد و اعزام زائران کاروان‌های لغو شده متعاقباً اعلام خواهد شد.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که امروز مذاکرات با سازمان هواپیمایی عربستان برای برقراری پرواز‌های حج عمره ازسرگرفته می‌شود. این احتمال وجود دارد طی هفته جاری طلسم ۹ ساله این پرواز‌ها شکسته شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->